Általános Szerződési Feltételek
Általános szerződési és megrendelési feltételek
Impresszum: a Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai
Név: Ablak-Klíma 2000 Kft.
Székhely: 2400 Dunaújváros, Vasmű út 63. fszt. 1.
Levelezési cím: 2400 Dunaújváros, Vasmű út 63. fszt. 1.
Nyilvántartásba vevő hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Cégjegyzékszám: 07 09 022128
Adószám: 23873962-2-07
Képviselő: Vizsy Dávid
Telefonszám: +36 30 910 9922 / +36 30 363 6376
E-mail cím: kapcsolat.klimati@gmail.com
Honlap: https://klimati.hu/
Bankszámlaszám: 70600157-11116240-00000000
1. Bevezető
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) célja, hogy az Ablak-Klíma 2000 Kft. minden Ügyfele részére azonos feltételek mellett, magas színvonalú szolgáltatást nyújtson. Jelen okirat az Ablak-Klíma 2000 Kft. mint Vállalkozó által kötött, minden egyes szerződés szerves és elengedhetetlen részét képezi.
1/a. Az ÁSZF hatálya
Az
ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan, az Ablak-Klíma 2000 Kft. által
kötött szerződésre, árajánlatra, megállapodásra, megbízásra,
megrendelésre vagy meghatalmazásra, mely alapján az Ablak-Klíma
2000 Kft. ellenszolgáltatás fejében építési, szerelési,
gyártási, javítási, karbantartási, termék vagy anyagbeszerzési,
értékesítési, kivitelezői vagy egyéb vállalkozói
tevékenységet végez, vagy bármilyen más egyéb szolgáltatást
nyújt a Megrendelő vagy harmadik fél részére.
A szerződés
időbeni hatálya a Felek általi aláírástól, vagy
megrendeléstől, vagy előlegfizetéstől a vállalkozói díj
teljes kiegyenlítéséig tart.
1/b. Fogalom meghatározások
A Felek egyedi szerződéseibe foglalt ellenkező tartalmú megállapodás hiányában a Felek jogviszonyában az alábbi fogalmak a következő jelentésekkel bírnak:
Szerződés: A Megrendelő és a Vállalkozó közötti jogviszonyt létrehozó okirat. Szerződésnek minősül a Felek által aláírt vállalkozási szerződés, az elfogadott árajánlat, írásbeli, vagy szóbeli megrendelés, valamint a munkalap is.
Megrendelő: Az ÁSZF hatálya alá tartozó szerződő partner vagy ügyfél, akinek a részére, vagy megbízásából az Ablak-Klíma 2000 Kft., vagy alvállalkozója munkát végez, értékesít, vagy szolgáltatást nyújt.
Képviselő és a szerződést aláíró: A Megrendelőt ill. a Vállalkozót képviselő azon személy, aki jogosult a szerződés vagy megrendelés aláírására.
Műszaki átvételért és teljesítés igazolásért felelős: A Megrendelő vagy általa megbízott képviselője, aki munkavégzés befejezésekor a műszaki átvételi eljárás megvalósulásáért és ennek megfelelő dokumentálásáért a Megrendelő részéről felelős. Ezen átvételi eljárást és dokumentálását a Vállalkozóval, vagy a Vállalkozó Alvállalkozójával együtt bonyolítja, ill. biztosítja és felelős azért, hogy a Megrendelő részéről, a munka befejezésekor ez megtörténjen.
Pénzügyi teljesítésért felelős: A Megrendelő vagy képviselője, aki a Vállalkozó által kiállított számla határidőre történő kiegyenlítéséért felelős.
Kapcsolattartó: A Megrendelőt képviselő azon személy, aki a szerződésben foglaltak lebonyolításával kapcsolatban a Vállalkozóval kapcsolatot tart, a szerződésben foglaltak megvalósulását a Megrendelő részéről elősegíti.
Végfelhasználó: A Megrendelő közvetlen, vagy közvetett megbízója, aki a szerződés szerinti berendezéseket ténylegesen használni fogja.
Vállalkozó: Ablak-Klíma 2000 Kft. Székhely: 2400 Dunaújváros, Vasmű út 63. fszt. 1. cégjegyzékszám: 07 09 022128, adószám: 23873962-2-07.
Műszaki vezető: A Vállalkozó képviselője, aki a Megrendelő felé a kivitelezésért felelős.
Projektvezető: A Vállalkozó képviselője, akivel a Megrendelő a szerződés ügyében kapcsolatot tart.
Felek: A Megrendelő és a Vállalkozó együttes említésük esetén.
Alvállalkozó: Olyan cég vagy egyéni vállalkozó, mely a Vállalkozó megbízásából vesz részt a szerződés szerinti munkában. A Vállalkozó jogosult a szerződés teljesítéséhez alvállalkozót igénybe venni, a munkavégzésbe bevonni, erről a Megrendelőt, kérése esetén köteles tájékoztatni. Az igénybe vett alvállalkozó tevékenységéért Megrendelővel szemben a Vállalkozó, mint saját tevékenységéért felelős.
Munkaterület: A szerződés szerinti kivitelezési tevékenység végzésének, ill. a Vállalkozó, vagy Alvállalkozója általi munkavégzés helye. Ennek minősül a munkaszervezéssel összefüggő felvonulási, előkészítési, valamint a tevékenység végzéséhez szükséges anyagok, gépek, szerkezetek, szerelvények elhelyezésére és az előkészítő technológiai munkafolyamatok elvégzésére szolgáló terület is.
Vállalkozói díj: A Megrendelő által a Vállalkozó részére kifizetésre kerülő összeg, mely a teljesítéséhez szükséges anyagfelhasználás és a kivitelezés költségeit is tartalmazza, a vállalkozási szerződésben, árajánlatban, megrendelésben, vagy a munkalapon leírtak szerint.
Fordított adózás: Amennyiben a jogszabályi feltételek előírják, továbbá, ha a szolgáltatás, építési hatósági engedély köteles, a 2007. évi CXXVII. törvény (Áfa tv.) 142.§-a alapján, vagy az Étv. 33/A. §-a szerinti egyszerű bejelentés mellett megvalósuló kivitelezés fordított adózás alá tartozik, az Áfa-t a Megrendelő fizeti. Ennek a fordított adózásnak a feltétele, hogy a Megrendelő a szerződés aláírásakor az építési engedély másolatát és a fordított áfa nyilatkozatot eredeti példányban a Vállalkozó részére átadja. A fordított Áfa-s számlát a Vállalkozó csak ezt követően állítja ki.
2. A szerződés létrejötte és tartalma
2/a. A
Felek közötti szerződés a Vállalkozó által készített
egységesített formátumú szerződés mindkét fél részéről
történő aláírásával, vagy az előleg kifizetésével jön
létre. Kivételes esetben a Vállalkozó árajánlatát elfogadó,
arra hivatkozó, a Megrendelő által küldött írásos megrendelés,
Vállalkozó általi írásos elfogadásával is létrejöhet a
vállalkozási szerződés, de jelen ÁSZF hatálya ezekre az
árajánlatokra és megrendelésekre is kiterjed. Ezen megrendelés
elfogadásának vagy elutasításának joga a Vállalkozót illeti.
Szerviz tevékenység vagy egyéb javítás esetén, a Vállalkozónak
a munkavégzés helyszínén történő megjelenésével jön létre
a szerződés.
2/b. A
szerződés, és a benne leírt vállalkozói díj tartalmazza a
berendezések árát, a kivitelezés költségeit, a felsorolt
anyagfelhasználást és munkákat, a tételes műszaki tartalomban
leírtak szerint.
2/c. A
vállalkozói díj nem tartalmaz a tételes műszaki tartalomban
leírtakon kívüli berendezéseket, anyagfelhasználást és
munkavégzést. Pl. kőműves és lakatos munkálatokat, szerelési
felület, kapuk, ajtók és nyílások kialakítását, átalakítását,
elektromos kábelhálózat kiépítését. Ezen előkészítő
munkálatokat – amennyiben
a szerződésben nem szerepelnek
– a Megrendelő végzi el, még a Vállalkozó általi munkavégzés
megkezdése előtt, a Vállalkozó szóbeli és írásbeli
instrukciói, vagy rajzok alapján.
2/d. A
vállalkozói díj, amennyiben a szerződésben ez nem szerepel, nem
tartalmaz érintésvédelmi, vagy egyéb speciális vizsgálatot,
ezekhez tartozó jegyzőkönyv, ill. megvalósulási dokumentációk,
tervrajzok, műszaki rajzok elkészítését. Nem tartalmaz építési
napló vezetését, vagy abba bejegyzést. Nem tartalmaz építési
engedély vagy az Étv. 33/A. §-a szerinti egyszerű bejelentés
mellett megvalósuló kivitelezésekhez előírt felelős műszaki
vezetést, ill. ezek költségét. Ezen tevékenységeket,
vizsgálatokat, dokumentációkat, ill. rajzokat a Vállalkozó csak
a Megrendelő írásos megrendelése alapján végzi, ill. készíti,
vagy alvállalkozóval végezteti, ill. készítteti el, külön
díjazás ellenében. Egyéb, a tételes műszaki tartalomban nem
szereplő munkálatok és felhasznált anyagok elszámolása a
műszaki átadáskor történik, a választható opciókban,
szerződésmódosításban, kiegészítésben, munkalapon,
mellékletben vagy árajánlatban leírtak szerint.
2/e. A
Vállalkozó nem köteles, és számos esetben nincs is lehetősége
meggyőződni arról, hogy a szerződés szerinti munkáknak, a
munkaterületen történő elvégzéséhez szükséges-e bármilyen
hatósági, önkormányzati, stb. engedély. Amennyiben a hatályos
törvények szerint, a szerződés szerinti munkáknak a
munkaterületen történő elvégzéséhez szükséges önkormányzati,
hatósági, stb. engedélyek beszerzése, akkor az a Megrendelő
feladata és költsége, még a Vállalkozóval történő szerződés
megkötése előtt.
Amennyiben a Megrendelő nem rendelkezik a
szükséges engedélyekkel a munkaterületen való munkavégzéshez,
akkor a Vállalkozónak az ebből fakadó minden nemű káráért és
többlet költségéért a Megrendelő teljes kőrű felelősséget
vállal, azt a Vállalkozónak, a kárigénye bejelentésétől
számított 8 napon belül megtéríti, jóváteszi.
2/f. A
Megrendelő a szerződés aláírásával kijelenti, hogy a szerződés
aláírásakor – amennyiben ez a hatályos törvények szerint
szükséges – rendelkezik érvényes hatósági, önkormányzati,
stb. engedéllyel és így jogában áll a szerződés szerinti
munkát a munkaterületen elvégeztetni, ill. jelen ÁSZF-ben és a
Felek között létrejött szerződésben leírtak szerint
rendelkezik a munkaterület felett. Ezen munkaterület feletti
rendelkezési jog, engedély vagy engedélyek hiányából fakadó,
minden a Vállalkozót ért kárért és többletköltségért a
Megrendelő teljes felelősséggel, kártérítéssel és
megtérítéssel tartozik a Vállalkozó felé.
2/g. Amennyiben
a Megrendelő, a Végfelhasználó vagy bármely hatóság
rendelkezése alapján a kivitelezést – nem a Vállalkozónak
felróható okok miatt – le kell állítani, vagy azt 5 napon túl
szüneteltetni kell, a Vállalkozó jogosult addigi teljesítményét,
beleértve a szerződés teljesítéséhez beszerzett, megrendelt
vagy gyártás alatt lévő anyagok árát, az elvégzett munkákat,
valamint a szerződésben foglalt munkákkal kapcsolatban felmerült
egyéb költségeit is leszámlázni. A Megrendelő köteles, ezen
számlán szereplő összeget a Vállalkozó részére, a számlán
szereplő határidőig kifizetni. A Vállalkozó köteles a
leszámlázott tárgyi dolgokat a Megrendelőnek átadni.
2/h. A
szerződés módosítását bármely fél kezdeményezheti, de minden
módosítás vagy kiegészítés csak írásban történhet.
3. A munkavégzés helye
3/a. A
munkavégzés helye a munkaterület, melynek pontos címe a Felek
által aláírt szerződésben, vagy megrendelésben van
meghatározva.
3/b. A
Megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy a szerződés
hatálya alatt, a Vállalkozó bejutását a munkaterületre
biztosítja, így járul hozzá a Vállalkozónak a szerződésben
vagy jelen ÁSZF-ben leírtak szerinti tevékenységének
elősegítéséhez. Amennyiben a Megrendelőnek a munkaterület
feletti rendelkezési joga a szerződés hatálya alatt, illetve a
Vállalkozó számlájának teljes kiegyenlítése előtt megszűnne,
úgy a megszűnés időpontja előtt legalább 5 munkanappal, a
megszűnés időpontjáról köteles a Vállalkozót írásban és
telefonon is értesíteni. Ezen értesítés elmulasztása esetén,
vagy ha a munkaterületre való bejutást és a szerződés vagy
jelen ÁSZF-ben leírtak szerinti vállalkozói tevékenységet a
Megrendelő nem tudja a Vállalkozónak biztosítani, úgy a
Vállalkozót ért kárért, ill. többletköltségért a Megrendelő
teljes felelősséggel és megtérítéssel tartozik.
3/c. A
munkavégzés időpontját a Felek telefonon, szükség esetén
írásban egyeztetik. A Megrendelő a munkavégzésre egyeztetett
időpontban köteles a munkaterületet munkavégzésre alkalmas
állapotban, zavartalan, kizárólagos és biztonságos használatot
biztosítva, a Vállalkozó részére átadni. A Vállalkozó a munka
megkezdését mindaddig megtagadhatja, amíg a Megrendelő ezen
kötelezettségét, teljes egészében nem
teljesíti.
3/d. Amennyiben
a Vállalkozónak a munkavégzésre egyeztetett időpontban történő
felvonulásakor, a Megrendelő csak késve tudja biztosítani a
Vállalkozó vagy Alvállalkozója munkaterületre való bejutását,
és a munkaterület, jelen ÁSZF 3/c pontban leírtak szerinti
átadását, akkor a Vállalkozót a várakozási időre, valamint a
munkaterület zavartalan és kizárólagos használhatóságának nem
biztosításából fakadó hosszabb idejű munkavégzésre
vonatkozóan költségtérítés illeti meg. Ennek összege 10 000 Ft
+ áfa / megkezdett óra / jelen lévő vállalkozói
létszám.
3/e. Amennyiben
a Vállalkozónak a munkavégzésre egyeztetett időpontban történő
felvonulásakor, a Megrendelő nem tudja a munkaterületet
munkavégzésre alkalmas állapotban a Vállalkozó részére átadni,
vagy nem tudja biztosítani a Vállalkozónak a munkaterületre való
bejutását, munkaterület zavartalan, kizárólagos és biztonságos
használatát, akkor a Vállalkozó nem köteles munkát végezni, és
a munkaterületről levonulhat. Ezen esetben a Vállalkozót nettó
100 000 Ft + áfa + kiszállási díj, mint költségtérítés
illeti meg.
3/f. Amennyiben
a munkaterületnek a Megrendelő által vállalt előkészítése,
nem a Vállalkozónak felróható okból eltér a Vállalkozási
szerződében leírtaktól, és így a szerződés szerinti
berendezés beépítése vagy a munkavégzés csak megnövekedett
nehézségek, vagy többletköltség árán valósítható meg, akkor
ezen többletköltségek a Megrendelőt terhelik. A Vállalkozó
ilyen esetben nem köteles a munkavégzést elkezdeni, míg a
Megrendelő nem nyilatkozik a felmerülő többletköltségek
átvállalásról. Amennyiben a nem megfelelően előkészített
munkaterület esetén a Megrendelő még is ragaszkodik a Vállalkozó
általi munkavégzéshez, és így a munkát, a munkaterület
hiányosságai miatt nem lehet teljesen befejezni, vagy a munkát nem
lehet kellő szakszerűséggel elvégezni, az ebből fakadó
meghibásodásra és káreseményre nem terjed ki a garancia. Ilyen
esetben, az ebből fakadó meghibásodást és káreseményt a
Megrendelő saját hibájából származó kárként viseli. Ebben az
esetben a Vállalkozóval vagy képviselőjével szemben semmiféle
megtérítésre, kártérítésre, egyéb jogorvoslatra vonatkozó
igényt nem támaszthat, erről végérvényesen lemond.
3/g. A
Megrendelő a Vállalkozó részére térítésmentesen biztosítja a
munkaterületen helyszíni munkavégzéshez szükséges elektromos
áramot és az illemhely használatát.
3/h. A
tervekben, illetve a munkaterület átadásakor írásban nem jelzett
közművek megrongálódásáért a Vállalkozót felelősség nem
terheli.
3/i. A
munkaterületre leszállított, vagy munkaterületen felszerelt áru,
ill. berendezésnek a műszaki átadásig történő őrzéséről és
megóvásáról – az Ablak-Klíma 2000 Kft. munkatársainak, ill.
alvállalkozóinak távollétében – a Megrendelő gondoskodik
díjmentesen. Az Ablak-Klíma 2000 Kft. munkatársainak, ill.
alvállalkozóinak távollétében, vagy rajtuk kívülállók vétkes
mulasztásának, természeti katasztrófa, bűncselekmény, vagy
baleset következtében, munkaterületen felszerelt vagy a
munkaterületre leszállított áru, ill. berendezésben bekövetkező
káresemény következményei a Megrendelőt terhelik.
4. A munkavégzés
4/a. A
Vállalkozó köteles a munkavégzés során az érvényes
munkavédelmi, tűzvédelmi, vagyonvédelmi és környezetvédelmi
szabályokat betartani, ezek vétkes megszegése esetén az ebből
eredő kárért felelősséggel tartozik. Megrendelő köteles a
munkaterületre érvényes szabályokról és előírásokról a
Vállalkozót írásban tájékoztatni, még a szerződés aláírását
megelőzően. Amennyiben ez a tájékoztatás csak a szerződés
létrejötte után történik meg, úgy a Vállalkozó jogosult a
szabályok és előírások betartásával kapcsolatban felmerült
költségeit a Megrendelő felé érvényesíteni, a teljesítési
határidőt, a szabályok és előírások betartására való
felkészülés idejével meghosszabbítani, vagy a szerződést
egyoldalúan, rá nézve minden hátrányos következmény nélkül
felbontani. Ilyen okból történő Vállalkozó általi szerződés
felbontás esetén, a Vállalkozót megilleti a szerződéssel
kapcsolatban felmerült költségeinek Megrendelő általi
megtérítése.
4/b. Megrendelő
jogosult Vállalkozó munkavégzését folyamatosan ellenőrizni. A
Vállalkozó a Megrendelő utasításai szerint köteles eljárni.
Szakszerűtlen, többletköltséget jelentő, a végeredmény
minőségét negatív irányba befolyásoló, megvalósíthatatlan,
élet és vagyonbiztonságot veszélyeztető, vagy jogszabályt sértő
utasítást a Vállalkozó nem köteles végrehajtani. A Megrendelő
általi utasítás végrehajtásából fakadó többletköltségek,
és bármilyen egyéb nem kívánatos, negatív esemény
bekövetkezte, valamint annak felelőssége, minden esetben a
Megrendelőt terheli.
4/c. Bármilyen
módosítást, vagy pótmunkát, amennyiben az nem baleset és
életveszély azonnali elhárítására vonatkozik, a Megrendelő
csak szerződésmódosítás vagy írásos megrendelés útján
rendelhet el.
4/d. A
Vállalkozó, a Megrendelő által elrendelt pótmunkát és egyéb
megrendelt berendezéseket, ill. módosításokat, a szerződésben
felsorolt választható opciókban leírtak szerint, az azokra
vonatkozó szerződésmódosításban, vagy a jóváhagyott
árajánlatban, ill. megrendelésben rögzítettek szerint számlázza.
Ellenkező tartalmú megállapodás hiányában a pótmunkák,
módosítások és egyéb megrendelt berendezések, a műszaki
átadás-átvételkor kiállított végszámlában, vagy az adott
tétel átadásakor kiállított részszámlában kerülnek
elszámolásra.
4/e. A
Vállalkozó a munkavállalói részére köteles biztosítani a
megfelelő minőségű, biztonságos és szakszerű munkavégzéshez
szükséges szerszámokat és munkavédelmi eszközöket.
5. Műszaki átadás-átvétel és dokumentálása
5/a. A
műszaki átadás-átvételi eljárás és dokumentálásának célja,
hogy Felek írásos dokumentumokkal rendelkezzenek a szerződésben
leírtak megvalósulásáról, az esetleges módosításokról,
hiányosságokról és hibákról, azok Vállalkozó általi
pótlásáról és kijavításáról, azok határidejéről és
módjáról, valamint, hogy a Megrendelő, ill. a Végfelhasználó
írásos és szóbeli információkat kapjon a berendezések
biztonságos használatáról, szakszerű üzemeltetéséről.
5/b. A
Megrendelő vagy képviselője köteles a munkavégzés vagy javítás,
ill. karbantartás befejezésekor, vagy a Vállalkozóval egyeztetett
időpontban, a Vállalkozóval közösen, a műszaki átadás-átvételi
eljárást lefolytatni. Amennyiben a műszaki átadás-átvétel a
munkavégzés befejezésekor, vagy az erre megállapodott időpontban
a Megrendelő vagy Képviselőjének távolléte miatt meghiúsul,
akkor az átadás-átvétel lefolytatására a Felek egy új
időpontban állapodnak meg. Ezen esetben a Vállalkozót nettó 30
000 Ft + áfa + kiszállási díj, mint költségtérítés illeti
meg.
5/c. Amennyiben
a Megrendelő által, a Vállalkozási szerződésben megjelölt a
műszaki átvételért és teljesítés igazolásért felelős
személy bármely okból kifolyólag nem tud személyesen az
átadás-átvételi eljárás lefolytatásában részt venni, akkor a
Megrendelő mást is megbízhat az átadás-átvételi eljárás
lefolytatásával. A Megrendelő az átadás-átvételi eljárás
lefolytatásával megbízott helyettesítő személy részére
hivatalos, cégszerűen aláírt meghatalmazást kell, hogy adjon,
mellyel felhatalmazza, hogy helyette az átadás-átvételi eljárás
lebonyolítsa. A hivatalos meghatalmazás eredeti példányát, a
helyettesítő személy, a Vállalkozót a helyszínen képviselő,
az átadás-átvételi eljárást lebonyolító munkatársának adja
át, az eljárás megkezdésekor. Amennyiben a Megrendelő bármely
okból kifolyólag nem biztosítja a szerződésben megjelölt a
műszaki átvételért és teljesítés igazolásért felelős
személy távolléte miatt, az átadás-átvételi eljárás
lefolytatásában a megfelelő helyettesítést, úgy az
átadás-átvételi eljárás megtörténtnek tekintendő, ha más
írásos megállapodás nem történt erre vonatkozólag, az
átadás-átvételi eljárás időpontjáig.
5/d. A
Felek a műszaki átadás-átvételi eljárás során közösen
megvizsgálják a telepített vagy javított ill. karbantartott
berendezéseket, elvégzik azokat a szakmailag szokásos és indokolt
próbákat, amelyek a teljesítés megfelelő minőségének
megállapításához szükségesek. A műszaki átadás-átvételi
eljárás eredményét, az esetleges hiányosságokat, hibákat és
az érvényesíteni kívánt szavatossági igényeket, az
átadás-átvételi jegyzőkönyvben, vagy a munkalapon írásban
rögzítik.
5/e. Az
átadás-átvételi dokumentumok hitelt érdemlő leigazolásához,
az átadás-átvételi eljáráskor, a dokumentumokra és a számlára
a Megrendelő részéről az alábbiak kerülnek:
– Céges
Megrendelő esetében az átvevő olvashatóan leírt neve, aláírása,
céges bélyegző lenyomata. Céges bélyegző hiányában az átvevő
személyi igazolványának száma, melyet a Vállalkozó képviselője
az igazolvány megtekintésével ellenőriz.
– Magánszemély
esetében az átvevő olvashatóan leírt neve, aláírása, valamint
az átvevő személyi igazolványának száma, melyet a Vállalkozó
képviselője az igazolvány megtekintésével ellenőriz.
5/f. A
Vállalkozó köteles a Megrendelőnek a beépített, ill. felszerelt
berendezésekről, az üzemeltetéshez és fenntartáshoz szükséges
tájékoztatást megadni. Az átvételt és a vállalkozói díj
kifizetését a Megrendelő csak olyan hibák, és hiányosságok
esetén tagadhatja meg, melyek a telepített vagy javított, ill.
karbantartott berendezések rendeltetésszerű használatát
akadályozzák.
5/g. Hibás
vagy hiányos teljesítés esetén – amennyiben a szerződés
szerinti berendezések a rendeltetésüknek megfelelően használhatók
– a Megrendelő a javítás vagy pótlás értékének megfelelő
összeget tarthat vissza a számlából. A javítás vagy pótlás
értékét a Felek, a szerződésben lévő tételes részletezés
alapján közösen határozzák meg, és az írásban rögzítik.
Ezen visszatartott összeg, a javítás vagy pótlás befejezésekor
kerül kiegyenlítésre.
5/h. A
szerződő Felek megállapodása alapján, ha a szerződésben nincs
más meghatározva, a műszaki átadáskor a Megrendelő részére a
Vállalkozó a következő dokumentumokat adja át:
– Új
berendezés telepítése esetén átadás-átvételi jegyzőkönyv,
garancia nyilatkozat, oktatási jegyzőkönyv, teljesítési
igazolás, magyar nyelvű használati útmutató.
– Meglévő
berendezés javítása és karbantartása esetén a javítás, ill.
karbantartás elvégzését igazoló munkalap.
6. A vállalkozói díj elszámolása
6/a. A
vállalkozói díj tartalmazza a berendezések árát, a kivitelezés
költségeit, a felsorolt anyagfelhasználást és az elvégzett
munkákat, a tételes műszaki tartalomban leírtak szerint. A
vállalkozói díj nem tartalmaz a tételes műszaki tartalomban
leírtakon kívüli anyagfelhasználást, munkavégzést és egyéb
szolgáltatást.
6/b. A
vállalkozói díj kifizetése történhet készpénzben, vagy banki
átutalással, alap esetben 3 munkanapos fizetési
határidővel.
6/c. A
vállalkozói díj kifizetése, ha a szerződésben nincs más
meghatározva, alap esetben két ütemben történik.
1-es
ütem: 50%
előleg készpénzben számla ellenében, vagy banki átutalással,
díjbekérő ellenében. Banki átutalás esetén az előlegszámla
kiállítása az előlegnek a Vállalkozó bankszámlájára történő
megérkezését követően történik.
2-es
ütem: A
fent maradó 50% kifizetése, valamint az esetleges pótmunkák és
módosítások elszámolása, a műszaki átadáskor átadott, vagy
e-mailben küldött küldött számla alapján történik.
Átutalással
történő fizetés esetén, az előlegre vonatkozó díjbekérő és
a számlák PDF formátumban, e-mailben kerül elküldésre a
Megrendelő által megadott e-mail címre. Az ÁFA tv. 169 § és
170§, valamint a 24/1995. (XI.22.) PM rendeletértelmében a számla
aláírás és bélyegző nélkül is érvényes, befogadható.
Utalásos fizetés esetén, kinyomtatott, aláírt és bélyegzővel
ellátott számla csak a Megrendelő kérésére kerül
postázásra.
6/d. Több
tétel, vagy kivitelezhetőségi időben elhúzódó kivitelezés
esetén az előlegfizetésen kívül, több részfizetés történik,
mely az elkészült és átadott tétel, vagy tételek fent maradó
50%-ának kiegyenlítését jelenti. A Vállalkozó mentesül a
vállalási határidők betartása alól, és nem köteles a munkát
folytatni ill. befejezni, amennyiben a már elvégzett munkák után
esedékes részfizetés, az itt leírtak, ill. a szerződésben
megfogalmazottak szerint nem történik meg. Ezen esetben a
Vállalkozót a késedelem miatti kötbér és a késedelemmel
kapcsolatos felelősség nem terheli.
6/e. Utólagos
projekt-módosítás, vagy szerződésmódosítás során
feleslegessé vált, azonban a Vállalkozó részéről korábban már
beszerzett, megrendelt vagy gyártás alatt lévő anyagokat és
berendezéseket a Megrendelő köteles átvenni, és azok
ellenértékét a Vállalkozó felmerült költségeivel együtt a
Vállalkozó által kiállított számla alapján köteles
megfizetni.
6/f. A
szerződés aláírásával, vagy megrendelése elküldésével a
Megrendelő tudomásul veszi és elfogadja, hogy amennyiben a
vállalkozói díjat a szerződésben, vagy számlán rögzített
határidőt meghaladó 5 nappal és módon nem fizeti ki, úgy a
szerződésben vagy a megrendelésben szereplő adatai, a tartozás
oka, az elvégzett munka, a beépített berendezések és az eset
leírása, valamint a tartozás összege közzétehető az interneten
és más médiákban. A Megrendelő vállalja, hogy a közzététel
miatt – akár közvetlen, akár közvetett módon – keletkező kárát
saját hibájából származó kárként viseli és a Vállalkozóval,
illetve a közzétevő internetes portálokkal és más médiákkal
szemben e tekintetben semmiféle megtérítésre, kártérítésre,
egyéb jogorvoslatra vonatkozó igényt nem támaszt, ilyen irányú
igényéről végérvényesen lemond. Ezen esetben a Megrendelő
tudomásul veszi és elfogadja, hogy a szerződésben vagy a
megrendelésben szereplő adatai, a munkavégzés címe, a tartozás
oka, az elvégzett munka, a beépített berendezések megnevezése és
típusa, az eset leírása, valamint a tartozás összege, és a
számla lejárati határideje, nem minősül üzleti
titoknak.
6/g. Amennyiben
a Megrendelő a beruházás bármely részét a szerződésben
leírtakhoz képest, a szerződés aláírása után megváltoztatja,
akkor a változás következményeit a műszaki átadási határidő
és a vállalkozási díj tekintetében is figyelembe kell venni.
7. Pénzügyi fedezet
7/a. Szerződő
Felek, a szerződés aláírásával, ill. a megrendelésükkel
kijelentik, hogy a szerződés aláírásakor, ill. a megrendeléskor
nem állnak csődeljárás, felszámolás, végelszámolás alatt,
velük szemben kifizetetlen tartozás miatt semmilyen lejárás
nincs, ilyen irányú eljárás várható megindulásáról tudomásuk
nincs, pénzügyi helyzetük stabil, ezért ilyen irányú eljárás
megindulásának alapja sincs. A nekik dolgozó alkalmazottakat,
vállalkozókat és beszállítókat, a jogszabályokban, a
szerződésekben, ill. számlákon leírtak szerinti határidőre
kifizetik.
7/b. Szerződő
Felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy pénzügyi helyzetüknek
esetleges megváltozását (csőd, felszámolás, végelszámolás,
stb.), jogi helyzetük és bármilyen, a szerződés szempontjából
lényeges adatuk megváltozását a másik félnek írásban azonnal
bejelentik.
7/c. A
Megrendelő szerződés aláírásával, vagy megrendelése
elküldésével kijelenti, hogy a vállalkozói díj fedezetére
szolgáló összeg rendelkezésére áll. A Megrendelő
kötelezettséget vállal arra, hogy ezen rendelkezésre álló
összeget a szerződés időbeni hatálya alatt fenntartja, és csak
a Vállalkozó felé fenn álló, a szerződésből vagy
megrendeléséből eredő, fizetési kötelezettségeire
fordítja.
7/d. A
Megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy amennyiben bármely,
akár tőle kívülálló okból eredően is, a vállalkozói díj
kifizetésének fedezetéül szolgáló összeg már nem állna
rendelkezésére, úgy erről a körülményről a Vállalkozót
haladéktalanul írásban és telefonon is értesíti. A Vállalkozó
ezen esetben, jogosult a szerződés szerinti tevékenységét
felfüggeszteni mindaddig, amíg a fedezetül szolgáló összeg a
Megrendelő rendelkezésére nem áll. A felfüggesztés
időtartamával a Vállalkozó teljesítési határideje
meghosszabbodik. Amennyiben a felfüggesztés időtartama a 15
munkanapot meghaladja, úgy a Vállalkozó jogosult szerződéstől
azonnali hatállyal elállni. A Vállalkozót ebben az esetben
megilleti az addig elvégzett tevékenységének munkadíja, a
szerződés teljesítéséhez beszerzett, megrendelt vagy gyártás
alatt lévő anyagok, ill. berendezések ára, és a szerződésben
foglaltakkal kapcsolatban felmerült egyéb költségeinek
megtérítése, továbbá meghiúsulási kötbér jogcímén a
vállalkozói díj 20%-a.
7/e. A
Vállalkozó a szerződés aláírásával kijelenti, hogy a
szerződés teljesítésének fedezetére szolgáló összeg
rendelkezésére áll. A Vállalkozó kötelezettséget vállal arra,
hogy ezen rendelkezésre álló összeget, valamint a Megrendelőtől
kapott előleget csak a Megrendelővel kötött vállalkozási
szerződésből eredő, fizetési kötelezettségeire fordítja. A
Vállalkozó kötelezettséget vállal arra is, hogy amennyiben
bármely, akár tőle kívülálló okból eredően is, a fedezetül
szolgáló összeg már nem állna rendelkezésére, úgy erről a
körülményről a Megrendelőt haladéktalanul írásban és
telefonon értesíti. A Megrendelő a 15 munkanapot meghaladó
fedezethiány esetén, jogosult szerződéstől azonnali hatállyal
elállni. A Megrendelőnek ebben az esetben visszajár az előleg, a
továbbá meghiúsulási kötbér jogcímén a vállalkozói díj
20%-a.
8. Határidők és kötbér
8/a. A
műszaki átadás teljesítésének határideje alap esetben az
előlegnek a Vállalkozó bankszámlájára történő megérkezéstől,
vagy készpénzben történő előlegfizetésétől számított 30
munkanap, kivéve, ha a szerződésben más határidő szerepel. A
teljesítési határidőbe nem számít bele az év végi ünnepi
időszak miatti leállás ideje, ami 10 munkanap.
8/b. A
Vállalkozó általi műszaki átadás határideje a következő
esetekben módosulhat kötbérmentesen: a munkaterületen folyó
egyéb, a Vállalkozó szakszerű vagy biztonságos munkavégzését
akadályozó tevékenység, késéssel átadott munkaterület,
kültéri munka esetén a biztonságos vagy szakszerű munkavégzést
akadályozó időjárás, a szerződés aláírását követő
műszaki tartalom változása, Vis major helyzet, valamint a
Vállalkozó hatáskörén kívül eső gyártó, szállítmányozó,
importőr, szállítási, ill. gyártási határidejének módosulása.
Előteljesítés elfogadott.
8/c. A
Vállalkozó köteles a Megrendelőt minden olyan tudomására jutó
körülményről haladéktalanul értesíteni, amely a szerződés
eredményességét vagy kellő időre való elvégzését
veszélyezteti, vagy gátolja. Az értesítés elmulasztásából
eredő kárért ez esetben a Vállalkozó a felelős.
8/d. A
Megrendelő köteles a Vállalkozót minden olyan tudomására jutó
körülményről haladéktalanul értesíteni, amely a szerződés
eredményességét vagy kellő időre való elvégzését
veszélyezteti, vagy gátolja. Az értesítés elmulasztásából
eredő kárért ez esetben a Megrendelő a felelős.
8/e. Amennyiben
a szerződő Felek nekik jogosan felróható okok miatt, nem
teljesítik a szerződésben rájuk vonatkozó részeket, a
szerződésben meghatározott módon és határidőre, úgy a másik
Fél részére késedelmi kötbért kötelesek fizetni. A késedelmi
kötbér mértéke a szerződés bruttó értékének 1%-a
munkanaponként.
8/f. Ha
a Vállalkozó – neki jogosan felróható okból – 30 munkanapot
meghaladó késedelembe esik, a Megrendelő jogosult a szerződéstől
egyoldalúan, minden Őt terhelő jogkövetkezmény nélkül elállni.
Ebben az esetben a Vállalkozó köteles a késedelem időpontjáig
megfizetni a 8/e pont szerinti késedelmi kötbért, továbbá
meghiúsulási kötbér jogcímén a vállalkozói díj
10%-át.
8/g. A
kivitelezés befejezésének meghiúsulása esetén – amennyiben az
nem a Vállalkozó hibájául róható fel – a Vállalkozót
megilleti az addig elvégzett tevékenységének díja, a szerződés
teljesítéséhez beszerzett, megrendelt vagy gyártás alatt lévő
anyagok, ill. berendezések ára, és a szerződésben foglaltakkal
kapcsolatban felmerült egyéb költségeinek megtérítése, továbbá
meghiúsulási kötbér jogcímén a vállalkozói díj
10%-a.
8/h. Vis
major (természeti katasztrófa, háború, járványhelyzet, sztrájk,
stb.) által okozott akadályoztatás esetén a Vállalkozó jogosult
a szállítási és telepítési határidőket részben, vagy
egészben az akadályoztatás időtartamával megnövelni, vagy a
szerződéstől részben, vagy egészben elállni. Amennyiben a Vis
major miatt a Megrendelő lép vissza a szerződéstől, úgy azt
csak a még nem teljesített szerződéshányadra vonatkozóan teheti
meg, és köteles a szerződés teljesítéséhez a Vállalkozó
által már beszerzett, megrendelt, legyártott vagy gyártás alatt
lévő eszközök, ill. berendezések átvételére és kifizetésére.
A Vállalkozó köteles a leszámlázott tárgyi dolgokat a
Megrendelőnek átadni.
8/i. Amennyiben
a Megrendelő, a Végfelhasználó vagy bármely hatóság
rendelkezése alapján a kivitelezést – nem a Vállalkozónak
felróható okból – szüneteltetik vagy felfüggesztik, akkor a
szüneteltetés vagy felfüggesztés időtartamával a Vállalkozó
teljesítési határideje, kötbérmentesen meghosszabbodik. A
szüneteltetés vagy felfüggesztés tényéről, időpontjáról és
időtartamáról a Megrendelő a Vállalkozót írásban köteles
értesíteni, még a szüneteltetés vagy felfüggesztés kezdetét
megelőzően 3 munkanappal.
9. Tulajdonjog
9/a. A
legyártott, beszerzett, leszállított vagy felszerelt, de ki nem
fizetett áru, ill. berendezés a vállalkozói díj teljes
kifizetéséig a Vállalkozó elidegeníthetetlen tulajdonát képezi.
Ez az áru, ill. berendezés a Vállalkozó írásos beleegyezése
nélkül nem idegeníthető el, nem zálogosítható el, nem
ruházható át, nem szolgálhatnak biztosítékul, nem terhelhetők
fedezetként, nem szállítható el máshová.
9/b. Amennyiben
a műszaki átadás a Megrendelő ill. képviselője távolléte
miatt nem valósul meg, vagy a szerződésben, ill. a számlában
leírtak szerint nem történik meg a vállalkozói díj teljes
kifizetése, akkor a Megrendelő a szerződés aláírásával, ill.
megrendelése elküldésével felhatalmazza a Vállalkozót és
képviselőjét a következőkre:
A Vállalkozó, ill.
képviselője a Megrendelő távollétében is, a Megrendelő külön
értesítése nélkül is jogosult a munkavégzés helyét képező,
vagy a szerződésben szereplő berendezések tárolását képező
ingatlanra belépni, a Vállalkozó tulajdonát képező
berendezéseket leszerelni és elszállítani, ill. működésképtelenné
tenni, valamint a szerződéssel, a berendezések beszerzésével,
ill. gyártásával, az elvégzett munkákkal, a leszereléssel,
elszállítással, ill. működésképtelenné tevéssel kapcsolatban
felmerült valamennyi költségét a Megrendelő felé érvényesíteni.
Ezen esetben a Vállalkozót az eredeti állapot visszaállításának
kötelezettsége és költsége nem terheli.
9/c. A
Megrendelő a szerződés aláírásával, ill. megrendelése
elküldésével kinyilatkozza és vállalja, hogy az átadás-átvételi
eljárás általa történő meghiúsulása, vagy nemfizetése
esetén, az esetleges leszerelés, elszállítás, ill.
működésképtelenné tevés során a Vállalkozót és képviselőjét
ezen tevékenységében nem akadályozza, ebben az esetben a
Megrendelő az esetleges birtokvédelmi igényéről a Vállalkozóval
létrejött szerződéssel kapcsolatban végérvényesen lemond,
ilyen eljárást ebben az esetben nem indít.
9/d. A
szerződés létrejöttével a Megrendelő kijelenti, hogy az
átadás-átvételi eljárás általa történő meghiúsulása, vagy
nemfizetése esetén, a Vállalkozónak vagy képviselőjének a
munkavégzés helyére, vagy a szerződésben szereplő berendezések
tárolását képező ingatlanra, jelen ÁSZF-ben leírtak szerint
történő belépése semmiképpen sem minősül birtokháborításnak.
A szerződés létrejöttével a Megrendelő kijelenti, a Vállalkozó
tulajdonát képező berendezések működésképtelenné tevése,
vagy leszerelése, ill. elszállítása semmiképpen sem minősül
rongálásnak, hiszen a Vállalkozó csupán a jogos tulajdonosi
igényeit érvényesíti, melyhez a szerződés létrejöttével a
Megrendelő hozzájárult.
9/e. Ha
a telepített berendezések működésképtelensége, vagy a
leszerelése és elszállítása következtében a Megrendelőt, a
Végfelhasználót vagy harmadik felet olyan kár éri, mely a rendes
működés, vagy a leszerelés, ill. az elszállítás meg nem
történte esetén nem következett volna be, akkor a Megrendelő
vállalja, hogy e miatt – akár közvetlen, akár közvetett módon –
keletkezett kárt saját hibájából származó kárként viseli.
Ebben az esetben a Vállalkozóval vagy képviselőjével szemben
semmiféle megtérítésre, kártérítésre, egyéb jogorvoslatra
vonatkozó igényt nem támaszthat, erről végérvényesen lemond.
10. Garancia és karbantartás
10/a. A
Vállalkozó az ajánlatban vagy a szerződésben leírtak szerinti
garanciát vállalja, mely garanciaidő a beüzemelés napjától
indul, és csak a teljes egészében kifizetett berendezésekre
terjed ki.
Mivel a szerződés szerinti berendezések
gyártójának nincs lehetősége az üzembe helyezést és annak
időpontját ellenőrizni, a garancia idő legkésőbb a gyártástól
számított 91. napon kezdetét veszi.
Minden olyan esetekben,
amikor a szerződés szerinti berendezések beépítése vagy
átadása, nem a Vállalkozónak felróható ok miatt elhúzódik,
vagy nem valósítható meg, a szerződés szerinti berendezések
garancia ideje a szerződés létrejöttétől számított 91. napon
kezdetét veszi.
10/b. A
garancia nem terjed ki és a garancia igény nem érvényesíthető a
következő esetekben:
– távirányítók elemcseréje,
–
más kivitelező által a rendszerhez illesztett berendezések által
okozott meghibásodás,
– elemi kár, erőszakos behatás,
rongálás, külső erőhatás,
– szakszerűtlen üzemeltetés
és használat,
– átalakítás, bővítés,
– hálózati
feszültség megengedettnél nagyobb ingadozása,
– a
berendezés telepítését követően, a munkaterületen végzett
egyéb porolással, koszolással járó további építési feladatok
miatt, vagy más okból a berendezésre kerülő kosz, szennyezés,
víz okozta csikorkás, szorulás, hangos működés, vagy ezek
miatti meghibásodások esetén.
– normál igénybevételen
túli, vagy az adott termékhez megadott terhelhetőségen túli
használatból eredő elhasználódás, kopás, törés esetén.
A
garancia érvényét veszti ha a berendezést a Vállalkozón, vagy
az általa megbízott alvállalkozóján kívül más már javította,
karbantartotta.
A telepített berendezések bármely okból
fakadó működésképtelenségéből eredő vélt, vagy valós
károkért és többletköltségekért, a gyártót, az importőrt
vagy a Vállalkozót felelősség nem terheli, így velük szemben
ilyen okból kártérítési, kárpótlási, megtérítési igény
nem érvényesíthető.
10/c. A
telepített berendezések biztonságos használatához és megbízható
működéséhez rendszeres és szakszerű karbantartás elvégzése
szükséges. Ezért a garancia csak a Vállalkozó vagy a Vállalkozó
által kiállított megbízólevéllel rendelkező alvállalkozója
által, rendszeresen elvégzett karbantartással együtt érvényes.
A
karbantartást a termék típusától függően különböző
időnként szükséges elvégezni, az alábbiak szerint:
–
Lakossági kapunyitó motorok és szekcionált garázskapuk esetében
minimum 12 havonta.
– Lakossági kapunyitó motorok esetében,
de társasházi felhasználásnál minimum 6 havonta.
– Ipari
kapunyitó motorok és sorompók esetében minimum 6 havonta.
–
Automata ajtók és ajtónyitó automatikák esetében minimum 6
havonta.
– Ipari gyorskapuk és redőnykapuk esetében minimum
6 havonta.
– Ipari szekcionált kapuk esetében minimum 6
havonta.
– Feltekeredő biztonsági rácsok és sávredőnyök
esetében minimum 3 havonta.
Kifejezetten nagy igénybevétel
és az adott termék használatára jellemzőnél nedvesebb, vagy
szennyezettebb környezeti hatások, ill. vegyi anyagoknak kitett
termékek esetén gyakoribb karbantartás is szükséges lehet a
biztonságos használat és megbízható működés érdekében.
A
karbantartás gyakoriságát a Vállalkozó határozza meg az
igénybevétel és a környezeti hatások ismeretében.
Az egy
éven túli kiterjesztett garancia és a karbantartások elvégzése
nem automatikus. A kiterjesztett garanciához a karbantartást a
Megrendelő, ill. Végfelhasználó e-mailben vagy karbantartási
szerződés útján rendelheti meg és a garanciaidő alatt
rendszeresen elvégzett karbantartásokkal jön létre.
10/d. A
telepített berendezések, rendszeres karbantartásának a Megrendelő
ill. Végfelhasználó hibájából történő elmulasztása a
garancia megszűnését eredményezi. Érvényes marad a garancia, ha
a karbantartás a Vállalkozó hibájából nem történik
meg.
10/e. A
Vállalkozó a garancia idő alatt is kiszállási díjat számít
fel a javítás vagy karbantartás esetében, ha a Vállalkozó
telephelye és munkavégzés helyszíne közötti távolság több
mint 10 km.
10/f. Termékértékesítés
nélküli szolgáltatás (javítás, karbantartás, eseti szerelés,
bérszerelés) esetében az átadás-átvételi eljárás Megrendelő
által történő meghiúsítása, vagy a Megrendelő nemfizetése
esetén a Vállalkozó vagy képviselője a Megrendelő távollétében
is, a Megrendelő külön értesítése nélkül is jogosult a
munkavégzés, ill. szolgáltatás helyét képező ingatlanra
belépni, és jogosult az általa nyújtott szolgáltatás előtti
állapotot visszaállítani. A Vállalkozó jogosult a javított,
karbantartott ill. szerelt berendezésekből az általa beépített
alkatrészeket eltávolítani, a berendezést működésképtelenné
tenni. A szerződő Felek megállapodása alapján az átadás-átvételi
eljárás Megrendelő által történő meghiúsítása, vagy a
Megrendelő nemfizetése esetén, amennyiben a Vállalkozó vagy
képviselője visszaállítja a szolgáltatás előtti állapotot,
ill. működésképtelenné teszi a berendezést, az semmiképpen sem
minősül rongálásnak, mindössze a szolgáltatás
visszavételének.
A szolgáltatás visszavételét követően
a Vállalkozót megilleti a szolgáltatás létrehozásával és
visszavételével kapcsolatos költségek megtérítése, melyet a
Megrendelő a szolgáltatás visszavételekor készpénzben köteles
megfizetni a Vállalkozó képviselőjének.
10/g. A
berendezések működésképtelené tevése, vagy a szolgáltatás
előtti állapot visszaállítása következtében a Megrendelőt, a
Végfelhasználót vagy harmadik felet olyan kár éri, mely
üzemszerű működés esetén nem következett volna be, akkor a
Megrendelő vállalja, hogy e miatt – akár közvetlen, akár
közvetett módon – keletkezett kárt saját hibájából származó
kárként viseli. Ebben az esetben a Vállalkozóval vagy
képviselőjével szemben semmiféle megtérítésre, kártérítésre,
egyéb jogorvoslatra vonatkozó igényt nem támaszthat, erről
végérvényesen lemond.
10/h. Telepítés,
szerelés vagy kivitelezés nélküli termékértékesítés esetén
az átadott termékekre az átadás napjától számított 12 hónap,
a Vállalkozó telephelyén érvényesíthető garancia vonatkozik,
szakszerű, a gyári telepítési leírásban megfogalmazottaknak
megfelelő telepítés, beüzemelés és rendszeres karbantartás
esetén. A berendezés telepítésének helyszínén történő
garanciális javítás igénye esetén a Vállalkozó kiszállási
díjat számít fel.
10/i. A
Vállalkozó weboldalán, vagy más helyen leírt hosszabb
garanciaidő csak a Vállalkozó, vagy általa megbízott
alvállalkozója által történő felszerelés, beépítés,
beüzemelés és karbantartás esetén érvényes.
10/j. A
garancia érvényét veszti a Vállalkozó hatáskörén kívül esők
általi szakszerűtlen telepítés, szerelés, beépítés,
kivitelezés vagy beüzemelés esetén, rendszeres és szakszerű
karbantartás elmaradása esetén.
Megszűnik a garancia a
rendszerhez illesztett egyéb berendezések által okozott
meghibásodás, továbbá elemi kár, erőszakos behatás, rongálás,
szakszerűtlen kezelés és használat, átalakítás, bővítés,
túlterhelés, hálózati feszültség megengedettnél nagyobb
ingadozása és külső erőhatás esetén.
Nem érvényesíthető
a garancia igény ha a telepített berendezés meghibásodása, vagy
a berendezéseben keletkező elváltozás, az adott berendezésre
vonatkozó leírásban vagy műszaki adatlapján szereplő működési
hőmérsékleti tartományokon kívűli hőmérséklet következménye,
vagy ha a berendezés lúgos, savas hatású, ill. egyéb más, a
berendezésre károsa hatású vegyi anyagok, ártalmas gázok, gőzők
hatásainak lett kitéve.
10/k. Az
általános karbantartás nem garantálja, a karbantartott rendszerek
hibátlan működését, viszont a lehetséges hibák még időben
észlelhetők, megelőzhetők, ezáltal váratlan előfordulásuk a
töredékére csökken, a karbantartott berendezések élettartama a
többszörösére növekszik.
11. Együttműködés
11/a. A
szerződő Felek a szerződés teljesítése érdekében szoros és
közvetlen kapcsolat formájában működnek együtt. Ennek érdekében
kölcsönösen és haladék nélkül hozzák egymás tudomására
mindazon tényeket, körülményeket és értesüléseket, melyek a
szerződésszerű teljesítést lassítják, akadályozzák, vagy
veszélyeztetik, és azok elhárítására az adott helyzetben tőlük
elvárható intézkedéseket megteszik.
11/b. A
szerződő Felek az esetleges vitáikat, közvetlen tárgyalások
útján kísérlik meg rendezni, arra is figyelemmel, hogy a viták
és azok rendezése minél kisebb mértékben gátolja a
szerződésszerű teljesítést.
11/c. A
szerződő Felek egymással a szerződésben rögzített
képviselőiken és módokon keresztül tartják a
kapcsolatot.
11/d. A
szerződő Felek esetleges vitáikat elsősorban tárgyalásos úton
kísérlik meg rendezni. Jogvita esetére a Felperes által
választott bíróság kizárólagos illetékességét kötik ki.
12. Üzleti titok
12/a. A
szerződő Felek tudomásul veszik, hogy szerződés hatálya alatt a
Megrendelővel, a Végfelhasználóval vagy a Vállalkozóval
kapcsolatban tudomásukra kerülő minden átadott adat információ,
műszaki megoldás, pénzügyi adat, további szerződő partnerek
adatai és nyilatkozatai is üzleti titoknak minősülnek.
12/b. A
szerződő Felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy ezen üzleti
titkokat megőrzik, harmadik fél részére tovább nem adhatják,
harmadik félhez jutását a helyzettől elvárhatóan
megakadályozzák.
13. A szerződéstől elállás
13/a. A
Megrendelő a szerződéstől bármikor, írásban tett
nyilatkozattal, az elállás okának leírásával elállhat, de csak
a még nem teljesített szerződéshányadra vonatkozóan teheti meg.
A Vállalkozót ebben az esetben megilleti az addig elvégzett
tevékenységének díja, a szerződés teljesítéséhez beszerzett,
megrendelt vagy gyártás alatt lévő anyagok, ill. berendezések
ára, és a szerződésben foglaltakkal kapcsolatban felmerült egyéb
költségeinek megtérítése, továbbá meghiúsulási kötbér
jogcímén a vállalkozói díj 20%-a.
13/b. A
Vállalkozó a szerződéstől bármikor, írásban tett
nyilatkozattal, az elállás okának leírásával elállhat.
Amennyiben az elállás oka nem ütközik jelen ÁSZF bármely
pontjában megfogalmazottakkal, a Megrendelőnek ebben az esetben
visszajár az előleg, a továbbá meghiúsulási kötbér jogcímén
a vállalkozói díj 20%-a.
14. Jogviták
14/a. Felek kölcsönösen kötelezettséget vállalnak arra, hogy a jelen ÁSZF -ben írt megrendeléssel kapcsolatos vitáikat elsődlegesen békés úton, peren kívül, tárgyalással igyekeznek megoldani. Amennyiben ezen tárgyalások nem vezetnek eredményre, a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvényben meghatározott bíróság rendelkezik illetékességgel.
A jelen ÁSZF -ben nem szabályozott kérdések vonatkozásában a megrendelésben rögzítettek, illetőleg a hatályos Polgári Törvénykönyv és egyéb jogszabályok rendelkezései az irányadóak.
Az
Általános Szerződési Feltételek legutóbbi módosításának
hatálybalépési dátuma: 2022. február 25.
Az
Általános Szerződési Feltételek készítésének dátuma:
2022.02.25.